Hackers, gå å ta er
Publicerat den

Hej! Pontus 16 år.
Som alla vet, så har de mesta på senaste tiden, eller i alla fall otroligt mycket handlat om en viss hackergrupp vid namn Anonymous. 
Denna grupp har som mål att skapa rättvisa på internett, att man ska få dela filer gratis genom sidor som Tankafetast, Thepiratebay osv. Har nästan alltid stöttat dom i sina gärningar eftersom även jag laddar ner saker då ock då. Genom att nu gå till angrepp mot svenska myndigheters hemsidor i hotande syfte efter den svenska polisens husransakan mot en kille med servrar kopplade till bland annat Tankafetast. 
Jag har nästan tyckt att de va roligt så som dom hållit på, men har nog inte riktigt insett konsekvenserna, jag har ju bara sett de från utsidan och har ju absolut ingen aning om vad som verkligen hänt, vem vet vad som är sant på löpsedlarna nu för tiden, men trots det har jag trott på dom å roat mig med deras problem.
 
MEN! Det finns alltid ett men med i bilden, tyvärr, å denna gången hände de någon väldigt när och kär, så kär man kan bli.
Häromdagen var vi i Göteborg för att handla kläder å möbler på IKEA till mitt rum å så, men så stog vi där i affären, köat en stund, vi kommer fram till kassan med de kläder vi vill ha, allt är normalt å mamma ska nu betala med sitt kort som alltid annars, som alla mammor gör med sina kort.
Men nu ville de sig inte, köpet ville inte accepteras, va konstigt tyckte vi ju då, så vi försökte om å om igen, till och med gröngölingen i kassan blev förargad.
De medelklassvenskar vi hade bakom oss i kön började ju nu fråga va som hänt och varför de tog sånn tid. Både jag och mamma stog ju som frågetecken å fatta ingenting.. 
Så de va bara till och ringa pappa som va på ett helt annat ställe så han kunde betala. 
Såhär höll de på hela dagen, ingen av oss blev kloka på vad felet va?
 
Väl här hemma började vi ju då gräva i vad de va, gick in på banken via internet och kolla, å där, bland alla betalningar hittar vi hästlängder med betalningar på massa internetsidor där man beställer smink osv. 
FYFAN säger jag bara. Någon idiot har tagit sig in på min mammas bankkonto och tömt de på varenda öre?! 
Detta tar mig tillbaka till gruppen Anonymous, dessa som jag beundrade, men samtidigt kan samma tekniker användas på så många olika sätt. Nu hatar jag folk som håller på med sånthär, jävla idioter, här har mamma spratat ihop pengar jättelänge för att vi ska på semester, som att sälja smöret å tappa pengarna, de har mormor lärt mig. Fegt är vad det är! Så sjukt fegt.
 
Men i alla mörker finns det ljus! 
Det är tack vare sånna som dig folk verkligen överlever, klarar av att vara som dom är. Det är stort.
Tack för min chans å få min åsikt hörd! DU, Lovisa, DU är bra uta bara helvette!

Ett läsvärt inlägg av min vän Pontus, tack själv pontan <3
 



anonym

Det är ju inte anonymous som gjort det mot henne.... Anonymous är ju duktiga?

Svar: Jo men han menade inte det :)
Lovisa Andersson



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?