tiden rinner ut
Publicerat den

Ja det är väl fan inte bättre än så haha. Imorgon är det sista dagen på praktiken och det är faktiskt lite skönt, känns som att jag vill tillbaka till skolan lite nu. Efter lovet skulle jag dock gärna komma tillbaka till gamlingarna igen..Fy, kommer gråta imorgon :( Har lärt mig så sjukt mycket och har väl fått se det mesta kan man säga. Idag, min nästsista dag fick jag se en död människa. Som tur var så var det inte min "huvudavdelning" och jag har bara hjälpt personen några gånger innan så har inte fått någon riktig relation med den, som tur är. Men det är rätt konstig känsla att tänka sig hur hen såg ut, hur hen pratade och vad hen sa och sen se hen bara ligga där. Helt livlös. Konstig känsla somsagt! För 4 årsedan var det min mormor jag såg död i exakt samma rum, och i samma säng. Fick också följa med på jour ut till Veddige 2 gånger då det var "akutfall". Fick vaka för en stackare som nog tar sina sista andetag idag skulle jag tro. Rätt "häftigt" att dom låter mig vara med på sånt, jag var den som gick in till hens barn och berättade hur läget var och vad som hände härnäst, tycker det är ett spännande arbete. Men efter en dag med sjuksköterskerna (jag kommer vara undersköterska efter skolan, och dom jag jobbat med är undersköterskor) så har jag tänkt lite och jag är fett inne på att plugga vidare sen till sjuksköterska. Mer utvecklat arbete, mer variation och mer lön, haha. Får se hur det blir. Men är så glad över att jag valde denna linjen så jag fick möjlighet till detta. Finns en gamling jag kommer sakna extra mycket, tror jag kommer fälla en tår när jag säger hejdå till henne.
 
 



amanda olsson

Åh är du världens sötaste? Både kommentaren och detta inlägget fick mig att le, du är så fin min lovisa! Puss



URL: http://amandacharlotta.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?