"vuxna människor"
Publicerat den

Jag får paniiiiik på dessa såkallade "vuxna" människor! Alltså på riktigt! Ska komma här och leka "jag vet bäst" och ska lära oss ungdomar(mig) massa saker som är bäst. Finns det nån ålder för när man får börja ha egna åsikter? 20, 30 år kanske? Varför får inte jag tycka, tänka och fundera precis som jag vill? Varför måste jag tycka som de vuxna, bara för att jag är 17 år? Jag vet liksom inte bättre. Nej men låt mig ta reda på vad som är bäst då!!!!! Jag är vä förfan en lärande tonåring som vill ta reda på saker själv. Okej, jag är bara 17 år. MEN jag är dåfan bättre på att förklara och framföra mina åsikter än många andra vuxna tex. Min mamma kan tex inte argumentera mot mig, hon lägger sig direkt. Så vaaart finns denna osynliga regel, som jag inte visste om (förlåt) att man inte får tycka någonting förens man är vuxen? Varför ska vuxna komma till mig och klaga när jag försöker utforska och skapa en egen uppfattning om saker och människor. Om jag var vuxen, skulle jag tycka det var sjukt positivt att en tonåring läste om saker som folk pratar mycket om innan dom yttrar sig, och inte bara hänger med andras åsikter för att "det är så". Jag pratar givetvis om SD. Faaan vad jag spyr på allt detta jävla hat, vet ni en sak, ni som hatar SD och lipar så mycket? DET ÄR ERAT FEL ATT DET GÅR BRA FÖR DOM! Människor, inklusive jag, älskar att skapa negativitet. Finns det något negativt med någon överdriver man gärna det, och så är det. När folk pratar så fruktansvärt illa om SD fångar det mitt intresse, jag vill veta mer. Jag vill veta varför det är så farligt. ÄR DET VERKLIGEN SÅ FARLIGT? Jag är seriöst så jävla besviken på er, vuxna människor. Försöker trycka ner ungdomarnas engagemang för att dom är osäkra. Mig tystar ni tyvärr inte, jag älskar att gå emot andras åsikter. Det jag är ledsen över är att ni kommer lyckas tysta dom blyga osäkra människor genom erat osäkra, egoistiska beteende. Vi lever i en demokrati, och så är de med det. Tappat allt mitt förtroende för vuxna människor








NAMN
 

MAIL


URL





Spara?