"det är sån jag är"
Publicerat den

Något jag tycker är cp är om jag typ står och ska in på engelska eller något, alltså in på en lektion. Jag står typ och snackar med en kompis, så kommer en annan och typ är lite kaxig. Så säger jag, oj vad kaxig du var? Så säger den personen "Det är sån jag är" och jag ba "???????!?!!!" Blir förbannad. Klart att man kan ha en dålig dag, vara kaxig eller sur ibland...Men att säga "det är sån jag är" tyder ju på att man VILL vara kaxig eller elak, eller något sånt..Alltså man vill inte förändra sig. Visst va utan vänner då, men jag förstår mig verkligen inte på dig...Hur man kan VILJA vara slynig. Jag är slynig ibland, men då vill jag att folk ska säga det till mig så att jag kan bli bättre liksom.
Något jag också stör mig grymt mycket på är dagens småungar. Vart i hela jävla helvete har respekten tagit vägen? Är det något jag har minne från när jag var liten så var det att man AKTAR sig för de stora. Jag var rädd för de som var äldre, niorna tex, fyfaaan. Aldrig att jag kaxar, blickar eller går i vägen för dem var typ det viktigaste, för de var ju äldst. Man hade respekt för dem, som man alltid haft.
Klart var det jobbigt att vara RÄDD på sin egna skola, det ska man verkligen inte behöva vara. Bara för att vi nu är äldst så äger vi inte hela skolan som vissa tror, men vi är som sagt äldst, och ja, det spelar roll. Men respekten är ju förhelvete snart borta?!?! Hur gick det till och när förändrades det? Barn SKA ha respekt för äldre och så är det. Då blir det as mäktigt när man väl får vara äldst och inte vara "rädd" för någon. END OF STORY barn



annie

True true true
det är la snart vi som blir rädda för småbarnen ;)

Svar: hahaha men eller hur! ;)
Lovisa Andersson



URL:


nailai

om du menar sjuorna är väl inte "småbarn" den rätta benämningen eller? Tycker inte två års skillnad är "småbarn", knappt barn..
men jag tycker också att sjuorna är dumma i huvudet

Svar: Menade dock inte sjuorna, jag menar de mindre barnen som blickar och har sig. Ty för kommentaren Bernard! pussss
Lovisa Andersson



URL:


Alma Bengtsson

Åh håller med dig Visis!
Och det här med respekten ja... vart tog den vägen? Helt sjukt.

Svar: Bra almisen! haha eller hur, skitungar
Lovisa Andersson



URL: http://photoab.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?