Att kämpa för något du älskar
Publicerat den

Ibland kan det vara svårt, särskilt när du har många mot dig. När du känner att alla är emot dig, så är det svårt att kämpa för det du vill, för det du älskar. Det är många som försöker sätta fram foten i din stig och säga "Nej, du gör fel, vänd om." Men då ska man inte vända. För du VET vad som är rätt, vet du att den stigen är rätt, FÖLJ DEN! När du väl har kommit fram kan du kolla bakåt på dem andra och säga "Ha, du fastnade där va?" Jag säger inte bara detta, jag VET de. Vet inte HUR många jag har haft emot mig när det handlar om Qita. Hur många blickar jag har fått, hårda ord, elaka kommentarer. Dem har sagt "Du har hela världen emot dig, det är fel." Då har jag tänkt, jag har inte hela världen mot mig, jag har den BAKOM mig. För HUR tråkigt är det inte att göra som alla andra? Vara som alla andra? Då kan man lika gärna skippa livet. Jag har fått ett liv att ta vara på, då ska jag fan ta vara på det också, hörde du, JAG ska det. Detta är MITT liv, MINA val. Det har vart kämpigt med dem kommentarerna, att ha hela sin familj mot sig. Jag har många gånger sagt till mig själv, "Jag orkar inte kämpa mer, det ger ingenting." Men jag fortsatte kämpa, OCH GUD VA RÄTT VAL JAG GJORDE!
Det är underbart att kolla bak på dem som försökt få ne dig på botten, till deras nivå, och säga "Men hej, är du där, oj..har du bara det lilla?" För så är det verkligen. Jag ska visa dem. Jag kämpar fortfarande, och jag VET att det kommer gå. En dag, kommer jag säga så till ALLA. Skratta dem i fejjan, säga "ta mig då". Jag kanske har helt fel, jag kanske tar helt fel stig, men DÅ GÖR JAG DET. Jag löser det då, okej? UTAN din hjälp. Tack. Varför leva ett liv, som alla andra redan upplevt? Mitt liv ska jag göra till något speciellt, något spännande och bra. 
Sluta aldrig kämpa för vad du vill, det LÖNAR SIG TILLSLUT! Det kanske känns som en evighet, men när du väl kommit över de stooooora berget, så ser du ljuset, du ser hur solen lyser på dig och hur du blommat upp. Du ser ATT DU HAR LYCKATS. Utan deras hjälp, utan att trycka ner någon annan. BARA DU har lyckats. VEM lyser klarast? Tjejen som går på den utslitna, raka stigen, bara får råd hela tiden och inte tänker själv, trycker ner andra för sina resultat, eller den tjejen som tar den vägen där det inte finns någon stig, där det är fuullt av grenar, vassa stenar och tar massa skit, men sedan kommer fram snabbast och starkast?

Vem vill du vara? Det är DITT val.



Emelie

Sjukligt bra skrivet! Så rätt! :D



URL: http://jeddream.blogg.se/


Kine

åååh, vad grym du är!



URL: http://sisika.blogg.se/


Madeleine

Gud så bra skrivet!!



URL: http://yamira.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?