människor är inte alls lika mycket värda
Publicerat den

Ser på Facebook tex hur folk skriver att man lär sig det när man börjar prata, att alla människor är lika mycket värda. Att de är det första man lär sig av sina föräldrar. Att man ska behandla alla människor lika, och med samma värde. I helvete heller, seriöst. Människor är inte, och kommer aldrig att vara lika mycket värda. Varför? För att människor är olika. Olika individer helt enkelt. När jag valde min linje (Vård & Omsorg) så gjorde jag det för att jag ville jobba på psykhem när jag blir äldre. Jag ville hjälpa psyksjuka människor. Nu, när jag har läst psykologi och hört folk som jobbat där berätta om det, så kan jag inte tänka mig att jag skulle klara av det någon gång, hur vuxen jag än blir. Nu pratar jag om riktigt psyksjuka människor, mördare etc. Varför insåg jag det? För att min lärare sa till mig att man måste behandla dom som om man inte vet vad dom gjort. Man får inte se ner på dom eller på något sätt behandla dom illa för vad dom har gjort. Och det var väl ungefär där min dröm sprack.. Om man får reda på att man ska ta hand om en 30 årig man, han våldtog, mördade och styckade sin egen mamma. Sen frös han ner hennes olika kroppsdelar och gick till jobbet dagen efter. Jag skulle ALDRIG i hela mitt liv kunna se något värde i honom. Jag skulle inte klara av att se på honom utan att känna hat. Kan man göra så mot sin mamma så är man inte lika mycket värd som en helt vanlig svensson, som jobbar, har 3 barn och försöker sitt bästa med att vara en bra pappa och man. Ni kan väl heller inte på fullaste allvar tycka att dessa 2 män är lika mycket värda? Om du var tvungen att putta ner någon av dom ur ett flygplan, vem av dom hade du puttat ut liksom? Jag tycker att allt dethär med att vara en bra och duktig människa har gått till överdrift. Folk är så fruktansvärt rädda för att säga något som kan ses som "taskigt" så dom tar allt till en ny nivå. Folk vill behandla folk så bra så att det tillslut bli löjligt och orealistiskt. 
och förresten så skulle jag puttat han som mördade sin mamma, om någon inte förstod det:-) Jag är en hemsk människa, varsågod att hata mig






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?