"vänd ryggen mot Åkesson"
Publicerat den


Ja, idag var jag på det eventet eller vad man ska kalla det. Visste inte vem han var eller någonting, svinmånga i skolan bara sa att man skulle gå dit och vända ryggen mot Åkesson, jag frågade varför vi skulle vända ryggen till, och fick svaret "för att han är rasist". Jaha. Frågde hur hon visste det, om hon hade hört honom prata innan. Nej det hade hon inte, man "skulle" bara dit och vända ryggen. Det var bara så. Jag blev så förvånad över hur folk kollade på mig när jag sa att jag inte skulle vända ryggen till, varför ska jag vara otrevlig mot någon jag inte vet någonting om? OKEJ om man lyssnat på honom innan och vet hans åsikter. Vet hans tankar bakom åsikterna han har osv, då förstår jag att man redan innan han börjat prata vill visa att man inte gillar honom. Att man vill protestera mot vad han säger. Men jag, som aldrig hört han innan, varför i helvete ska jag göra det? Jag ville höra vad han hade att säga, sen kunde jag avgöra om jag ville vända ryggen mot för att visa att jag inte gillade det han sa, eller om jag skulle stå kvar mot honom och visa intresse. När jag stog där bland allt folk blev jag så jävla irriterad, är det seriöst så man beter sig? Alla skrek och gapade, pekade fuck you och skrek på folk "vänd ryggen!" Alla skulle vända ryggen, men hallå? Alla får väl göra som dom vill? Vem fan är du att säga till mig vad jag ska tycka? Jag gick förbi alla som vände ryggen för att ta mig längre fram, för att kunna höra vad han sa. Jag ville inte vända ryggen mot honom, jag ville höra vad han hade att säga. Visar man inte respekt mot människor? Om du hör att dina tjejkompisar ska gå fram och slå ner en tjej klockan 12.00. Du känner inte tjejen som ska bli slagen, du vet inte hur hon ser ut, du vet ingenting om henne. Följer du med dina kompisar och slår henne då, utan att veta vad hon har gjort, bara för att dom säger att du ska, helt seriöst? Snälla. Låt han säga vad han har att säga, sen kan du protestera. Men gör det förfan inte innan han ens har börjat säga ett ord. Det mest idiotiska var ju att när jag väl stog där längst fram och verkligen lyssnade, så sa han massa saker som var bra. Han hade bra förklaringar och han sa att vi har ansvar mot alla dom som är i vårt land. Mot ALLA. Om ni otrevliga människor hade kunnat stå tysta och lyssnat på honom så hade ni kanske haft en annan uppfattning. Så jävla hemsk var han inte. Jag är inte rasist, verkligen inte. Och när jag lyssnade på honom sa han inget rasistiskt. Där skapade jag MIN EGNA uppfattning, och jag tror att väldigt många skulle behövt skaffa sig en egen uppfattning, istället för att bara vända ryggen mot (som jag heller verkligen inte förstår vitsen med, har man tagit sig besväret att komma dit så kan man väl förfan lyssna också?) för att nästintill alla SKREK att alla skulle vända sig om. Lite skämmigt tycker jag, låt folk tycka som dom vill. Eller iallafall låt dom få en egen uppfattning till att börja med.



Kajsa

alltså TACK att någon mer säger detta..

Svar: haha gött att det inte bara är jag!! :*
Lovisa Andersson



URL: http://kajsaericksson.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?